Hazine ve Maliye Bakanlığının hazırladığı ve Cumhurbaşkanının onayladığı yıllık programda, mağazaların ve AVM'lerin alışveriş trafiği azalırken, e-ticaret yapanların perakende satışlar içindeki payında yükselme görüldü.
2021’de perakende pazarında e-ticaretin oranının yüzde 7'den yüzde 8'e, güven damgası alan e-ticaret sitesi sayısının ise 25'ten 100'e çıkarılması öngörülüyor.
E-ticaret hacminin bu yıl 240 milyar liraya çıkması, 2020’de yüzde 36,5 seviyesine olan internet üzerinden alışveriş edenlerin oranının ise 2021'de yüzde 38'e çıkması bekleniyor.
Söz konusu hedeflerin, Türkiye'nin e-ticarette erişeceği en yüksek rakamlar olarak kayıtlara geçeceği de belirtiliyor.